21 Aralık 2014 Pazar

Haldun Taner - On İkiye Bir Var / Yorum



Edebiyat sınavında çıkacağı için okuduğum bir kitaptı. Ben anlayamadım sanırım değerini bu kitabın, üzgünüm.

Kitap kısa kısa hikayelerden oluşuyor. Her hikaye ilginç bir konuyla başlıyor. Alakasız bir yerde bitiyor -_-  Her hikayesine bu sefer güzel bitecek diye başlasam da olmadı yani -_-

İkinci hikayeydi sanırım ''Ayak'' , sonunda beyin yanması geçirdim. :\ Sancho'nun Sabah Yürüyüşü'ne ne demeli? Tiki tiki praf, tiki tiki praf tak -_- Tuvaletçi ablayı da unutmamalı :(

Sınavda çıkacak olmasaydı bırakmıştım.

Kitabın en sevdiğim alıntısını paylaşayım sizinle,

''Bu benim hikayesini anlatacağım İznikli Leylek, namaz kılan soydan değildi. Çünkü ramazan günü alenen solucan yiyordu. Zaten hali tavrı, yürüyüşü, iki üç adımda bir durup düşünüşü, dini bütün bir Müslümandan çok, şüpheci ve kötümser bir filozofu andırıyordu.Bu leyleğin ermişlerle değil, herhalde Voltaire'ler, Schopenhaure'lerle bir akrabalığı olacaktı.''

-İznikli Leylek 

 (kaçıncı hikaye olduğunu hatırlamıyorum )

Umarım edebiyat sınavında mantıklı sorular olur kitap hakkında :\


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder